مزایا و معایب پیشرانه‌های ۳ سیلندر

پیشرانه‌های ۳ سیلندر قبلاً در خرید خودرو فروش خودروهای Kei متعددی بکار رفته‌اند اما هم‌اکنون هم شاهد رجوع و برگشت این خرید خودرو فروش خودروها به هاچبک های مدرن هستیم . ما تصمیم گرفتیم تا نگاهی به نقاط قوت و ضعف این پیشرانه‌ها بیندازیم .
مزایا و معایب پیشرانه‌های ۳ سیلندر

هر چند پیشرانه‌های ۳ سیلندر بکار رفته در خرید خودرو فروش خودروهای خشنی زیرا Geo Metro و دایهاتسو Charade بدنام بودند اما پیشرفت‌های انجام یافته در مشاجره توازن و آسایش این پیشرانه‌ها باعث شده تا بازهم شاهد برگشت این پیشرانه‌ها باشیم . به لطف خرید خودرو فروش https://www.hirsamotors.com/carsales/ چون فولکس‌واگن , هوندا و ب ام و , پیشرانه‌های ۳ سیلندر این روز ها در خرید خودرو فروش خودروهای بی‌شماری عرضه می گردند . یکی خارق‌العاده‌ترین پیشرانه‌های ۳ سیلندر نمونه‌ی ۴۰ کیلوگرمی نیسان با اقتدار ۴۰۰ اسب بخار است که برای خرید خودرو فروش خودروی لمانز Zeod RC تدارک دیده شده است .
مزایا و معایب پیشرانه‌های ۳ سیلندر

علیرغم این عمل دوباره , مت رابینسون جدیدا با هوندا سیویک نو مجهز به پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری رانندگی کرده و به جثارت می‌توان اعلام‌کرد ایده ها او در باب این پیشرانه ضد هم بوده است . اگر چه خروجی این پیشرانه عدد قابل‌احترام ۱۲۷ اسب بخار است البته این مولف گفته که در حین سکون و روشن بودن پیشرانه شاهد لرزش ناخواسته‌ی پیشرانه هستیم که وارد کابین نیز می شود . در کل هنگام رانندگی نیز نبود نرمی عمومی خرید خودرو فروش خودرو حس میشود ; بدین ترتیب قبل از اینکه پیشرانه‌های ۳ سیلندر آغاز به حکمرانی در کلاس هاچبک ها بکنند , بیایید نگاهی به جنبه‌های خوب و بد این پیشرانه‌ها بیندازیم .
مزایا و معایب پیشرانه‌های ۳ سیلندر

یک پیشرانه‌ی ۳ سیلندر اساساً همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی بوده که به دو نیم تقسیم شده‌است . معمولاً در پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی , دو سیلندر بیرونی‌تر به نقطه مرگ بالا رسیده و چهار سیلندر دیگر زوایای خاص چرخش به خواسته توازن نیروهای اول , ثانویه و گشتاور چرخشی پیشرانه را به دست میاورند .

در یک پیشرانه‌ی ۳ سیلندر , پیستون نخستین ( پیستون جلویی ) به نقطه مرگ بالا رسیده درحالی‌که دوتای دیگر ۱۲۰ درجه دورتر از نقطه مرگ بالا یا این که ذیل میباشند . مفهوم کلام این است که نیروهای اولیه و ثانویه به‌صورت عمودی بالانس شده‌اند ولی گشتاور بالای پیستون‌های متقابل همانند پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی در یک راستا یا همبستگی نیستند . به جای آن پیشرانه عملکرد مینماید تا طبیعتاً بچرخد ; بدین ترتیب برای دوری از این کار یک شفت متوازن کننده برای خنثی کردن نیروی چرخشی ضروری است .
مزایا و معایب پیشرانه‌های ۳ سیلندر

عدم توازن گشتاور که در پیشرانه‌های ۵ سیلندر خطی هم به چشم می خورد منجر می شود سروصدای متعددی از پیشرانه برخیزد . این فرمان به خیال و خاطر وزن شفت متوازن کننده‌ای است که منجر می‌شود میل‌لنگ در قبال آن کار کند . این موضوع سبب میشود پیشرانه‌های ۳ سیلندر نسبت به برادران متوازن‌تر خویش لرزش بیشتری داشته باشند .

همینطور به جهت این راستی که جرقه در هر ۲۴۰ رتبه صورت می دهد , یاتاقان‌های میل‌لنگ در فضای ۱۲۰ درجه‌ای جدای از نیز قرار بگیرند . این خصوصیت تقابلی در نهایت سبب به عدم نرمی و ایجاد لرزش‌های بسیار در پیشرانه‌های ۳ سیلندر میگردد . خلق و خوی خشن این دسته پیشرانه‌ها در سرعت‌های ذیل پیشرانه محسوس‌تر خواهد بود چون یک کدام از روند احتراق باطن سیلندر رخ نمی‌دهد .
مزایا و معایب پیشرانه‌های ۳ سیلندر

علیرغم این ضعف‌ها , پیشرانه‌های ۳ سیلندر به عوارض زیادی قضیه استفاده قرار می گیرند . نخستین از کلیه این که پیشرانه‌های خاطره شده سبک‌وزن و جمع‌وجور بوده و همین فرمان سبب ساز می شود تا در پلتفرم‌های زیادی مورد به کارگیری قرار بگیرند . به عنوان مثال ب ام و از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر مینی در خرید خودرو فروش خودروی هیبریدی و اسپورت خود یعنی i8 به کار گیری می کند .

در مشاجره پرفورمنس , یک سیلندر کمتر نسبت به پیشرانه ۴ سیلندر خطی استاندارد سبب ساز کاهش اصطکاک قطعات محرک میگردد . این فاکتور به ملازم حجم کمتر پیشرانه سبب مصرف سوخت ناچیز میشود .

مزایا و معایب پیشرانه‌های ۳ سیلندر

از آنجایی که غالباً مدل‌های پایه‌ی خرید خودرو فروش خودروها با پیشرانه ۳ سیلندر عرضه می گردند , این مورد محتمل است بسته به این‌که جهت‌گیری خرید خودرو فروش خودروسازها چه‌گونه باشد , از این پیشرانه‌ها بخش اعظم استفاده شود .

این پیشرانه‌ها در مقایسه با نسخه‌های ۴ سیلندر هزینه‌ی تولید کمتری دارند بنابراین احتمال استفاده‌ی فراوان از این پیشرانه‌های کم‌حجم تا زمان پیشرفت‌های آینده موجود است . هرچند به نظر میرسد این آتی با اعتنا به عادات ما چندان شفاف نباشد چون ما خواستار پیشرانه‌های آرام‌تر هستیم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *